سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر آلودگی دلهایتان یا پرگویی شما نبود، آنچه را من می شنوم، می شنیدید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 91 فروردین 12 , ساعت 10:59 عصر

یاد معلم شهید حبیب الله دباغ زاده ، شهید رضا دباغ زاده کارمند بنیاد شهید و شهید مجید دباغ زاده و پدر مرحومشان گرامی باد.

شهید دباغ زاده

معلم شهید حبیب الله  دباغ زاده و شهید رضا دباغ زاده کارمند بنیاد شهید ، در حماسه هشت سال دفاع مقدس در جبهه های نبرد حق علیه باطل به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و شهید مجید دباغ زاده در تاریخ 28 آبان 69 در کرمان به دست اشرار مسلح به شهادت رسید.

خانواده شهید دباغ زاده از جمله خانواده شهدایی هستند که رهبر معظم انقلاب به منزل ایشان رفته و دیداری با والدین شهید داشته اند


پدر شهیدان دباغ زاده  بعلت علاقه ای که به کشاورزی داشت خانه را در تهران فروخته و در اطراف تهران مبادرت به خرید یک قطعه خانه باغ نمود که هم بقیه زندگی را در محیط آرام سپری کند و هم به شغل مورد علاقه اش کشاورزی بپردازد.

او معمولا امورات باغ را خودش انجام میداد ولی برای کارهای سنگین تر کارگر میگرفت و بسیار مقید بود که به فرموده پیامبر اسلام (ص) مزد کارگر را قبل از خشک شدن عرق بدنش بپردازد. و این یکی از اخلاقیات نیکوی این مرد بزرگوار بود .


اما یک شب با صدای نا آشنایی از خواب پریدند و با چند نفر مواجه شدند که فریاد میزدند بیرون بیایید و همه را از خانه بیرون آوردند و ضمن تهدید فریاد میزدند  پول ها کجاست ؟ و هر چه پیر مرد میگفت که من پول زیادی ندارم به خرجشان نمیرفت تا اینکه برای تهدید تیری بسوی او شلیک کردند که به گردنش اصابت نمود و غرق خون روی زمین افتاد . خانواده برای کمک به سویش دویدند ولی کار از کار گذشته بود و خونریزی شدید بود و به سختی نفس میکشید و بعد مدتی آرام شد .

سارقین با مشاهده صحنه و حمله خانواده به آنها فرار کردند و به اینصورت پدر نیز به جمع سه فرزند شهیدش پیوست  و خانواده که تنها پشت و پناهشان در این غربت پدر بود دوباره تنها شدند .

بعد از چندی سارقین که تبعه ایرانی هم نداشتند دستگیر شدند و جالب اینکه در بازجویی گفتند چون او همیشه مزد روزانه ما را فورا پرداخت میکرد ، فکر کردیم که خیلی پولدار است و تصمیم به سرقت گرفتیم.


جمعه 91 فروردین 11 , ساعت 2:47 عصر

 نمیدانم چرا هر وقت میخواهم نامی از مرحوم سید محمد تقی موسوی بیاورم بی اختیار لفظ شهید را درمورد ایشان بکار میبرم .

موسوی

شاید بخاطر این است که او استاد قرآن ما بود و هرچه خاطره از او داریم همه و همه خاطرات قرآنی و اخلاق قرآنی است و به نظر میرسد طبق روایات اهل بیت میتوان او را شهید خطاب کرد زیرا به حق رهرو راه شهدان بود و همه به او علاقه داشتند.

سید محمد تقی موسوی اهل اصفهان بود ولی چند وقتی بود به جهت مسائل کاری در محله ما ساکن شده بود و در همین مدت کم توانست خود را در قلب بچه ها جا کند بطوری که همه علاقه زادی به او نشان میداند و ایشان توانست چند مکتب قرانی را در شهریار پایه گذاری کند ولی متاسفانه چند سال پیش در اثر حادثه اتومبیل او و همسرش به دیار باقی شتافتند و تنها دختر بچه کوچکشان به یادگار ماند.

روحش شاد.


چهارشنبه 91 فروردین 9 , ساعت 1:7 عصر

در ابتدای سال 1391 توفیق حاصل شد که به زیارت کربلای ایران و مناطق جنگی عازم شویم و خاک گلگون و آغشته به خون عزیزانمان در هشت سال دفاع مقدس را زیارت کنیم .

دو کوهه

پادگان دو کوهه   :    دیگر همه این پادگان را می شناسند .

حسینیه حاج همت  تانک دو کوهه

قدمگاه تمام شهیدان . محل نماز و عبادت شهیدان . محل وضوی شهیدان در حوض کنار حسینیه شهید همت

نقشه        یک

روز اول :     یادمان شهدای والفجر 8 (اروند کنار) : یکی از بخش های آبادان است که در 48 کیلومتری جنوب شرقی آبادان اروند کنار واقع شده است .

 اروند

این منطقه شاهد یکی از بزرگترین نبردهای دوران جنگ یعنی والفجر 8 بود . غواصان خط شکن در عملیات والفجر 8 در این منطقه شبانه از اروند گذشتند و خط دشمن را شکستند.

 موزه دفاع مقدس و مسجد جامع خرمشهر:

خرمشهر

خرمشهر از بعد از ظهر 31 شهریور 59 زیر آتش سنگین ارتش عراق قرار گزفت . یگانهای دشمن در این منطقه تهاجم خود را از سه محور آغاز کردند . از جنوب ایستگاه حسینیه برای بستن جاده اهواز خرمشهر و از سمت شمال و غرب خرمشهر برای دستیابی به دروازه شهر . دشمن با اجرای آتش سنگین و هجوم قوای زرهی به سمت خرمشهر و محاصره آن ،طرح ریزی کرده بود که هماهنگ با برنامه اشغال سه روزه استان خوزستان ، خرمشهر را نیز به اشغال خود در آورد ولی با مقاومت حماسی مدافعان خرمشهر نه تنها دشمن در اشغال خوزستان ناکام ماند ، بلکه با تحمل خسارات و تلفات بسیار ، بعد از 34 روز جنگ و گریز ،موفق به تصرف خرمشهر شد. برای آزاد سازی منطقه جنوب غربی اهواز ، عملیات بیت المقدس از اول اردیبهشت 61 آغاز شد .

ایستگاه حسینیه

آخرین مرحله این عملیات ( مرحله چهارم ) از اول خرداد 61 شروع شد که منجر به آزادی خرمشهر در تاریخ سوم خرداد 61 گردید .

 

یادمان شهدای شلمچه:شلمچه

 منطقه مرزی شلمچه در سمت غرب خرمشهر واقع شده است . یکی از محور های هجوم دشمن به خرمشهر در 31 شهریور 59 شلمچه بود . در عملیات بیت المقدس اگر چه خرمشهر آزاد شد ولی با توجه به اهمیت نظامی شلمچه ، دشمن به سختی از آن دفاع کرد و آن را در اشغال خود نگهداشت و پس از آن موانع و استحکامات دفاعی متعددی در این منطقه ایجاد کرد .

مسیر بهشت

رزمندگان اسلام با اجرای عملیات کربلای 5 در دیماه 1365 این موانع را در هم شکستند و شلمچه را آزاد کردند.

 روز دوم

دو

یادمان شهدای طلائیه : طلائیه در 31 شهریور 59 بسادگی اشغال شد و تا پایان جنگ در اشغال دشمن باقی ماند . در عملیات خیبر نبرد سنگینی در این محور به وقوع پیوست اما مواضع دشمن در طلائیه فرو نریخت.

 یادمان شهدای هویزه : دشمن در آغاز جنگ با اشغال شمال و شرق هویزه ، آن را محاصره کرد. در عملیات هویزه در 15 دی 59 رزمندگان از این منطقه نفوذ کردند . اما در این عملیات برای پدافند تدبیر مناسبی وجود نداشت .

هویزه

لذا با شروع پاتک های دشمن ، نیروهای خط مقدم عملیات در محاصره قرار گرفتند و تعدادی از آنان از جمله حسین علم الهدی فرمانده سپاه هویزه به شهادت رسید . در اردیبهشت 1361 طی عملیات بیت المقدس این منطقه آزاد شد.

 

یادمان شهید چمران (دهلاویه): دهلاویه روستایی است در غرب سوسنگرد که در جریان هجوم دشمن جبهه مقدم شهر سوسنگرد بود . مدافعان دهلاویه 10 روز سرسختانه در برابر دشمن مقاومت کردند تا اینکه در تاریخ 24 آبان 59 توان مقاومت باقی نماند و دشمن با اشغال دهلاویه خود را به سوسنگرد رساند .

دهلاویه

 پس از آزادی سوسنگرد چند بار برای آزادی دهلاویه اقدام شد و سر انجام در تاریخ 27 شهریور 60 در عملیاتی به نام آیت الله مدنی ( اولین شهید محراب)، دهلاویه آزاد شد . شهید دکتر مصطفی چمران ، وزیر دفاع از جمله شهیدان جبهه دهلاویه است.

 روز سوم

سه

بستان چزابه ( عملیان طریق القدس)

یادمان شهدای فکه : منطقه عمومی فکه ، رملی و سرزمین شن های روان است . در آغاز جنگ وقتی فکه سقوط کرد ،

فکه

در سه عملیات فتح المبین ، طریق القدس و والفجر مقدماتی با عبور از رمل ها به دشمن حمله شد که در دو عملیات اول این ابتکار رمز موفقیت بود . اما عملیات والفجر مقدماتی ، خاطره تلخی را در پی داشت . این زمین علاه بر آنکه مشهد تعداد قابل توجهی از رزمندگان اسلام شد، شاهد شهادت دو فرمانده بزرگ جنگ شهید حسن باقری و شهید مجید بقایی بود. فکه همچنین مقتل نویسنده بزرگ جنگ شهید مرتضی آوینی است.

 

یادمان شهدای فتح المبین

فتح المبین

زیارت مرقد دانیال نبی ( شوش): شهری است که مقبره دانیال نبی به آن جلوه مذهبی داده است و در ساحل شرقی رود کرخه قرار دارد . این شهر از آغاز جنگ تا پایان عملیات فتح المبین خالی از سنکه بود زیرا با حضور دشمن در ساحل غربی کرخه ، در آن امکان زندگی نبود .

 شوش

در آستانه عملیات فتح المبین ، شوش به مقر فرماندهی بسیاری از یگانها تبدیل شده بود.


سه شنبه 91 فروردین 1 , ساعت 8:37 عصر

 بسم رب الشهدا و الصدیقین

 

 

 

ktdsd

 

شهید حمید رضا نفیسی در تاریخ 21 اردیبهشت سال 1349 در خانواده ای مذهبی در تهران متولد شد  

 

 ازکودکی بسیار با هوش و زرنگ و مومن بود  و در مدرسه دروس خود استعداد خوبی داشت و دوران تحصیلی خود را با امتیازات بالا سپری نمود. 

 

a                 s

 

بعد از اتمام دوره ابتدایی و راهنمایی در حوزه علمیه امیر المومنین (ع)  واقع در شهر ری ثبت نام نموده و به دلیل علاقه ای که به دروس طلبگی داشت پیشرفت خوبی در این زمینه کسب نمود . دروس جامع المقدمات - سیوطی و مغنی را به نحو خوبی به پایان رسانید و در سال سوم طلبگی درس می خواند .

 

q 

 

او جوانی بسیار پاک و بی آلایش بود و ضمن تحصیلات خود همیشه در بسیج  و امورات فرهنگی و مسجد محل فعالیت می نمود و اکثر اوقات فراغت خود را در امورات فرهنگی و تبلیغی می گذراند و به جهت حسن خلق و رفتار مودبانه ، مورد احترام همه بود.

 

ش

 

در سال 1365 پس از آموزش نظامی سه ماهه در پادگان قصر فیروزه تهران  عازم جبهه های نبرد شد . اولین اعزامش به کردستان منطقه سقز بود که مدت 2 ماه به طول انجامید . اعزام بعدی از طرف حوزه علمیه بود که به منطقه اهواز لشگر 27 حضرت محمد (ص) عازم شد. و بعد از مدتی به مرخصی آمد و بعد از 10 روز با برادران دیگر به منطقه رفتند .

 

f

 

پس از گذشت 16 روز از اعزام در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به لقا الله پیوست . روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 


شنبه 90 اسفند 20 , ساعت 11:7 عصر
بسم رب الشهدا و الصدیقین
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون
هرگز مپندارید آنان که در راه خدا کشته شدند مرده اند بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی میخورند.
سوره آل عمران آیه 169

بسیج اساتید استان تهران امام

امام خمینی (ره): شهدا در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقونند
امام خامنه ای : امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.
در میان مومنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند ، صادقانه ایستادند . بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
شهید عباس افشار  حمید رضا  هاشمی  یدالهی  شیخی  ابراهیم  اینانلو  زارع  اقدامی  هادیزاده 

پنج شنبه 90 دی 22 , ساعت 12:57 صبح

شهید حسین رهساز

شهید تو اردوی ورامین خط های زیبای شهید حسین رهساز توجهم را شدیدا جلب کرد . هر روز در و دیوار پر میشد از بیانات امام و توصیه های عمومی و احادیث به خط زیبای برادر رهساز . اردوی دانش آموزی بود و صبح ها میرفتیم گندم درو میکردیم و عصرها کلاس های مختلف برگزار میشد . خیلی خوش میگذشت و از دوران شیرین زندگی ام است .

بعداز اردو چند بار دیگر برادر رهساز را در برنامه های فرهنگی دیدم ولی یکدفعه غیبش زد . گاهگاهی یادش می افتادم و از دیگران سراغش را میگرفتم ولی کسی نمیدانست .

حدود 7-8 سال بعد در سپاه دنبال کاری رفته بودم که با کمال ناباوری دیدم برادر رهساز مشغول صحبت با یکی از برادران سپاه است . اندکی صبر کردم تا صحبتشان تمام شود ولی انگار تمامی نداشت . به ناچار جلو رفتم و با صدای بلند گفتم آقای رهساز .

با تعجب نگاهم کرد و لبخندی و تحویلم گرفت . گفتم یادتان است اردوی ورامین را ؟ من هر وقت عکس شما را در آلبوم می بینم سخت در فکر میروم که شما کجا رفتید.

گفت آن عکس را به من بده خودمان اصلا عکس نداریم من چند سال مفقود بودن و عراق نام ما را جزو اسیران رد نکرد تا پایان جنگ و تمام عکس هایم را فامیل و دوستان برده اند .

از روی عکس ظاهر کردم و جلوی دست گذاشتم تا بدستش برسانم . روزی از یکی از آزادگان سرغش را گرفتم . گفت خدا بیامرزد . عراق روی اینها آزمایشات شیمیایی انجام داده بود و دچار سرطان شد و شهید شد.

شادی روحش صلوات


دوشنبه 90 آبان 30 , ساعت 5:17 عصر
<   <<   6      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ