سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قناعت مالى است که پایان نیابد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 91 اسفند 24 , ساعت 12:13 صبح

دیدار با خانواده های شهدا

سلسله دیدارهای کانون بسیج اساتید و اعضای شورای بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با خانواده های معظم شهدای شهرستان

فیروزکوه- همزمان با فرا رسیدن ایام پایانی سال و در پیش بودن بهار طبیعت، کانون بسیج اساتید و اعضای شورای بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با خانواده های معظم شهدای شهرستان دیدار کردند.

 

در این دیدار ها دکتر "خسرو عزیزی" رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه اظهار کرد: دیدار با بازماندگان و خانواده های معزز شهدا فرصتی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز و تبیین ابعاد مختلف شخصیتی، ویژگی ها و اهدافی است که شهدا بخاطر آنها جان خویش را در طبق اخلاص نهاده و نثار کردند.

وی ولایتمداری، انس با خدا، انس با ائمه معصومین (ع) و قرآن، معنویت، اخلاص و . . . را از جمله مشخصه های بارز شهیدان برشمرد و خاطرنشان کرد: در این میان دو خصیصه شناخت زمانه و انجام وظیفه و تکلیف، از دیگر ویژگی ها شهدا درخشان تر است.

دکتر عزیزی گفت: شهدای عزیز و همه آنانی که دل به این انقلاب و مکتب نجات بخش بسته بودند، با شناخت مناسب از زمانه امام راحل، مکتب تعالی بخش اسلام، دشمنان و مرز بین حق و باطل را شناختند و به رغم توطئه های همه جانبه دشمنان در منکوب کردن نظام شکوهمند اسلامی، دلاورانه ایستادگی کردند.

وی با اشاره به احساس تکلیف شهدا در برابر حفظ ارزش های دین و اجتماع، افزود: آنان با شهادت خویش عزت، بالندگی، اقتدار و پیشرفت را برای آحاد جامعه و نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

همچنین دکتر "علیرضا حسنی" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در این دیدارها، خاطرنشان کرد: این دیدارها و برگزاری مراسماتی همچون یادواره های شهدا فرصتی است تا با درک همه این ویژگی ها، همانند شهدای بزرگوار زمانه خود را بشناسیم و با اطاعت از ولی امر مسلمین، تکلیف خود را ادا نماییم.

وی اذعان داشت: امروز آمریکا و صهیونیسم جهانی به خیال خام خود به دنبال منزوی کردن ایران اسلامی هستند و با پیش کشیدن مسائلی نظیر انرژی هسته ای، ایجاد تفرقه افکنی و ضربه زدن به ارزش ها، مطامع شوم خود را دنبال می کنند و در اینجا وظیفه ماست تا با همبستگی، اتحاد، بینش و بصیرت و حضور در صحنه های مختلف نگذاریم تا آنان توطئه های خود را عملی کنند.

دکتر حسنی خاطرنشان کرد: فقط در این صورت است که پیام و آرمان شهدا در جامعه ترویج شده، تسری یافته، انقلاب تداوم خواهد یافت و بسط و دایره آن هر روز وسیع تر می شود.

همچنین معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در این دیدارها تصریح کرد: ما باید به شهدا افتخار کنیم، زیرا امنیت، اقتدار، عزت و استقلال میهن اسلامی ما به واسطه ایثار و فداکاری آنان به دست آمده است.

دکتر فلاح با بیان اینکه دوران مجاهدت جنگ هشت ساله تحمیلی به اتمام رسید، اما مجاهدت تمام نشد، افزود: راه مجاهدت باز است و امروز عرصه های دیگری را در پیش رو داریم.

وی جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی دشمنان را از مصادیقی دانست که باید از خود مجاهدت نشان دهیم و خارطنشان کرد: باید در این راستا معرفت به شهدا، اهداف شهدا و راه امام و شهدا را پیدا کنیم و بر اساس آن حرکت نماییم.

دکتر فلاح ویژگی های بارز شهدا را مخلص بودن، ارتباط با خدا و در راه خدا قدم برداشتن، انس با قرآن و توسل به ائمه و معصومین (ع) عنوان و با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و نظام در صدد هستند تا به استقلال، وحدت، ایمان و ولایت ما لطمه وارد کنند، تصریح کرد: باید با تاسی و پیروی از شهدا و ولایتمداری همه این توطئه ها را خنثی نماییم.

این گزارش حاکی است؛ اعضای کانون و شورای بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در این سلسله دیدارها با خانواده های شهیدان "شعبانعلی احمدی"، "عباس اسفندیار"، "مصیب آکو"، "هوشنگ اسفندیار"، "وحید کیانی"، "سیدنقی حسینی"، "طاهر سراج"، "یحیی سراج"، "زین العابدین اسفندیار"، "محمد چهارپاشلو"، "محمدرضا دهستانی"، "موسی درویش متولی"، "رضا شجاع" و بردادران "عروجی" دیدار کردند.

دیدار با خانواده شهید وحید کیانیدیدار با خانواده شهید یحیی سراجدیدار با خانواده شهید هوشنگ اسفندیاردیدار با خانواده شهید محمدرضا دهستانیدیدار با خانواده شهید موسی درویش متولیدیدار با خانواده شهیدان عروجیدیدر با خانواده شهید زین العابدین اسفندیاردیدار با خانواده شهید سیدنقی حسینیدیدار با خانواده شهید شعبانعلی احمدیعکس شهید شعبانعلی احمدیدیدار با خانواده شهید طاهر سراجدیدار با خانواده شهید عباس اسفندیاردیدار با خانواده شهید محمد چهارپاشلو



لیست کل یادداشت های این وبلاگ