سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با اندرزهاست که غفلت زدوده می شود [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 91 شهریور 10 , ساعت 2:54 عصر

شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد از 5 تا 10 شهریور سال 1391 در امنیت کامل در تهران برگزار شد 

عدم تعهد

آیا میدانید سربازان گمنامی که امنیت این اجلاس را بعهده داشتند چه کسانی بودند؟

عدم تعهد

کلیه ورودی و خروجی های اصلی و فرعی بزرگراه خلیج فارس از تهران تا فرودگاه امام خمینی (ره) همچنین کلیه پل ها و تپه ها و اماکن حاشیه بزرگراه تحت کنترل بسیجان عزیز بود و هر روز حدود هزار نفر بصورت شبانه روزی در این مسیر مستقر بودند.

عدم تعهد

و همچنین کلیه مسیرها در کنترل گشتهای موتوری قرار داشت

عدم تعهد

این گشتها بصورت شبانه روزی از دو هفته قبل از اجلاس آغاز شده

عدم تعهد

 


پنج شنبه 91 شهریور 2 , ساعت 8:21 عصر

عاشقانه ترین عکسهای دوران دفاع مقدس نزد ماست

عکس عاشقانه

عشق یعنی استخوان و یک پلاک     سالهای سال تنها زیر خاک

عکس عاشقانه

 

 عکس عاشقانه

 عکس عاشقانه

ادامه دارد


پنج شنبه 91 مرداد 26 , ساعت 7:42 عصر

 

در انتظار روز قدس متفاوت!

روز قدس

بیش از سی‌سال است که به ابتکار امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، مسلمانان سراسر جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال، که روز قدس نام گرفته، در حمایت از ملت فلسطین و علیه رژیم غاصب صهیونیستی راهپیمایی می‌کنند. سال‌های اولیه پس از اشغال سرزمین فلسطین، برخی از کشورهای عرب و مسلمان در مقابل صهیونیست‌ها ایستادند و حتی کشورهای عربی در چند مرحله با آن‌ها جنگیدند؛ اما به‌مرور به سازش با رژیم اشغال‌گر تن دادند و عملاً موجب به حاشیه رانده شدن و فراموشی قضیه فلسطین شدند. به جرئت می‌توان گفت وقتی در چنین وضعیت مرگباری که رخوت و دنیاپرستی برخی از حکام عرب و همدستی آن‌ها با استکبار برای غصب همیشگی حقوق ملت فلسطین رفته‌رفته مردم این کشورها را نیز به‌دنبال خود می‌کشید و به بی‌تفاوتی عادت می‌داد، امام خمینی(ره) با نام‌گذاری جهانی روز قدس، بزرگ‌ترین ضربه را پس از شکل‌گیری غاصبانه و نامشروع رژیم صهیونیستی بر پیکر آن وارد ساخت و با تبدیل قضیه فلسطین به اصلی‌ترین موضوع جهان اسلام، بزرگ‌ترین خدمت را در مقیاس جهانی به این ملت مظلوم و ستمدیده کرد. با این نام‌گذاری و انتخاب حکیمانه، برخلاف میل استکبار، صهیونیسم و حکام مرتجع عرب، قضیه فلسطین احیا شد و از حاشیه به متن بازگشت. در طول بیش از سی‌سال گذشته برخی از حکام مرتجع عرب هیچ‌گاه به مردمشان که علاقه‌مند به حمایت از ملت فلسطین هستند، اجازه ندادند در روز قدس علیه صهیونیست‌ها و اشغال سرزمین فلسطین راهپیمایی و تظاهرات کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد امسال و پس از به ثمر نشستن حرکت پر خروش بیداری اسلامی در برخی از کشورها، روز قدس با شور و حال و شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود. شاید بتوان گفت روز قدس امسال، یکی از شاخص‌های اصلی سنجش عمق تحولات ناشی از بیداری اسلامی در کشورهایی است که شکوفه‌های بیداری اسلامی بر شاخ و برگ و پیکر آن‌ها روییده است.

  به احتمال زیاد در روز قدس امسال نقاب از چهره برخی حکام منافق به‌ظاهر مسلمان فرو می‌افتد و بیشتر رسوا می‌شوند. در این گیرودار و موقعیت بسیار حساس، باز هم همه چشم‌ها به‌سوی ملت ایران دوخته شده است و به لطف الهی مردم ایران با حضور گسترده، یکپارچه و نویدبخش آزادی فلسطین، این چشم‌ها را نوازش خواهند کرد. ان‌شاءالله


پنج شنبه 91 مرداد 19 , ساعت 7:34 عصر

 میانمار

چندی است جهان اسلام شاهد اقدامی خباثت آلود و اسلام ستیزانه در میانمار مظلوم و بی پناه است . کشوری  با حدود 45 میلیون نفر جمعیت که 4 تا 5 میلیون نفر آنان مسلمان هستند و از حقوق اولیه بشری محروم گردیده اند. در سال 1982 قانونی در این کشور به تصویب رسید که کلیه حقوق شهروندی از مسلمانان سلب شد. به گونه ای که اصولاً مسلمانان را جزء ملت میانمار نمی شناسند. به آنان شناسنامه نمی دهند ،     بچه های آنان از آموزش محروم اند برای ازدواج مشکلات خاصی دارند و حتی از یک روستا ی دیگر حق مهاجرت به روستای دیگر ندارند . حقیقت آنست که دست یهود از آستین بودائیان در این کشور خارج گشته و با استفاده از قدرت اقتصادی خود و فقر عمومی مردم آن کشور در این سرزمین نفوذ کرده اند و حتی برخی شخصیت های یهودی را به مقامات روحانی در فرقه های هندویی و یا بودایی رسانده اند.

 میانمار

آنچه در فاجعه اخیر کشتار مسلمانان میانمار باعث شگفتی است سکوت مجامع حقوق  بشری و سران کشورهای اسلامی در قبال نقص آشکار حقوق بشر در میانمار است . گویا این مجامع و سران کشورهای اسلامی عمدتاً تحت نفوذ قدرت های اقتصادی و سیاسی صهیونیسم عمل می کنند و در جایی از مسلمانان دفاع می کنند که این امر را مفید به حال صهیونیسم بدانند همچنانکه در سوریه شاهد حمایت از شورشیان هستیم تا آن جاکه عربستان سعودی با فراخوان اسرائیل جلودار ، تشکیل ارتش ویژه از کشورهای اسلامی برای ورود به سوریه شده است. !!

 میانمار

از سوی دیگر بایکوت خبری و تصویری و رسانه ای این فاجعه به ویژه از سوی العربیه و الجزیره حاکی از نفوذ صهیونیسم در تارو پود این بنگاههای خبری است و این در حالی است که مرتباً و تقریباً لحظه به لحظه  نسبت به تقویت جریان ضد سوری و انعکاس گزینش و جهت دار اخبار آن کوشش مستمر دارند. مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القری جهان اسلام و به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و بر اساس آموزه های دینی و اصول سیاست خارجی در قانون اساسی موظف به استفاده از تمامی ظرفیت های دیپلماتیک  ، رسانه ای و بین المللی خود برای تبیین فاجعه میانمار و کمک به مردم بی دفاع این کشور اسلامی است.


یکشنبه 91 مرداد 15 , ساعت 3:19 عصر

 

ادامه خیانت عربستان و قطر به آرمان‌های اسلامی

قطر

قطعنامه‌ای که عربستان چهارشنبه هفته گذشته برضد سوریه به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرده بود، روز گذشته با 133 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 31 رأی ممتنع تصویب شد. این قطعنامه برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را خواستار شده و از تروریست‌های داخل سوریه حمایت کرده است. بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل، در واکنش به تصویب این قطعنامه غیرالزام‌آور گفت: «دموکراسی و حقوق بشر در عربستان و قطر چندان هم رضایت‌بخش نیست و تلاش آن‌ها در تصویب قطعنامه ضد سوری در عزم دمشق در مبارزه با تروریست‌ها تأثیری نخواهد داشت.» جعفری در ادامه گفت: «امیدوار بودیم عربستان با متن قطعنامه‌ای درباره اراضی اشغال‌شده‌اش توسط رژیم صهیونیستی وارد مجمع عمومی می‌شد.» اسحاق آل‌حبیب، معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز در جلسه تصویب این قطعنامه گفت: «روشن است که چه کسانی پشت تسلیح و تأمین مالی تروریست‌های داخل سوریه هستند و متأسفانه برخی از همین کشورها از طراحان این قطعنامه هستند. آل‌حبیب با اشاره به اینکه این قطعنامه با منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی که مداخله در امور دولت‌ها را منع می‌کنند، آشکارا فاصله دارد، اظهار داشت: «این قطعنامه نمی‌تواند نتایج مصیبت‌بار مداخلات خارجی در سوریه را از بین ببرد، مداخلاتی که با ارسال سلاح و تجهیزات پیشرفته برای مخالفان دمشق، بحران سوریه را تشدید می‌کند.»

عربستان و قطر که به گمان خود می‌خواستند با فرصت‌طلبی، تهدید بیداری اسلامی را از خود دور کنند و با دخالت آشکار در امور سوریه و جعل هویتی دروغین به نام «بهار عربی» در سوریه با دولتمردان و مردم این کشور که سال‌ها با حضور در خط مقدم مقاومت، خار چشم برخی از کشورهای عربی شده بودند، تسویه‌حساب کنند، پس از اینکه با حمایت و تشویق کشورهای غربی، چندگامی در این مسیر برداشتند و کاملاً به این توطئه جنایت‌آمیز آلوده شدند.


یکشنبه 91 مرداد 15 , ساعت 2:27 عصر

چقدر به سخنان امام راحل (ره) اهمیت میدهیم؟

امام خمینی (ره): زیاده روی در مصرف اب و برق گناه محسوب شده و موجب ضمان نیز میگردد.

برق

آیا وقت آن نرسیده است که به شعارهایمان جامه عمل بپوشانیم و در اصراف بیت المال حساس باشیم؟


جمعه 91 مرداد 13 , ساعت 1:12 عصر
ادامه اورشلیم میگوید
یا برای 500 نفر قربانی در 1000 روز اول محاصره نوار غزه [3] از سال 2006 ، که تنها به علت «نرسیدن کمک های بهداشتی» جان خود را از دست داده اند، پاسخی در ذهن خود داشته باشیم،
 

http://img4up.com/up2/96501713669072315834.png
  

یا برای دست کم 1300 قربانی فلسطینی شامل 412 کودک [4] که طی 22 روز حمله هوایی به نوار غزه در سال 2008، زیر باران فسفر سفید سوختند[5] و کشته شدند[6]  پاسخی داشته باشیم.
 

 http://img4up.com/up2/26881039751570219150.png
  
 
یا برای کشتار روزانه و هفتگی فلسطینیان جهت بقای اسرائیل، که سالهاست به خبری تکراری برایمان تبدیل شده و حقوقی از نوع «بشر» به آنها تعلق نمی گیرد پاسخی داشته باشیم،

http://img4up.com/up2/38937223172099330569.png
  
 
یا برای کشتار فلسطینیان رانده شده به لبنان و ساکن در اردوگاه های صبرا و شتیلا [7] در 1982، (و در قلمرو تحت کنترل نیروهای دفاعی اسرائیل به فرماندهی آریل شارون) پاسخی داشته باشیم، که ظرف 3 شبانه روز 3297 نفر از ساکنینش توسط فالانژها (حزب یاور اسرائیل) [8] قتل عام شدند،
 

http://1.uped.comze.com/images/c1f850d934f4.jpg
  

یا (صرف نظر از کشتار 1928 و دیگر جنایاتِ قبل از اعلام موجودیت اسرائیل با همکاری انگلیس[9] ،)
«حداقل!»
 برای کشتار روستای دیر یاسین که از 1942 با همسایگان یهودی خود پیمان عدم تخاصم امضا کرده بود؛ اما در سحرگاه 9 آوریل 1948 ظرف یک روز، تقریباً تمامی 250 نفر ساکنین غیرنظامی دیر یاسین اعم از کودک، زن و مرد توسط صهیونیست های ایرگون و لهی قتل عام شدند [10] (تا تنها 35 روز پس از آن، کشور اسرائیل اعلام استقلال و موجودیت نماید! و «چند دقیقه» بعد از اعلام این خبر، رئیس جمهور آمریکا، اسرائیل را به رسمیت بشمارد و سپس جنگ اعراب و اسرائیل رقم بخورد و در همین بحبوحه 350 شهرک و روستای عرب نشین در خاک کشور اسرائیل! تخریب کامل شود و قتل عام های دیگری مثل ناصرالدین [9] ، الدوایمه ، طنطوره، حولا و...[11] رخ دهد و پس از آن سازمان ملل بتواند طی قطعنامه ای با اکثریت نسبی آراء، اسرائیل را دولتی صلح دوست بخواند   [12] و کشور اسرائیل را به رسمیت بشمارد!! [12] و 5 میلیون فلسطینی، آواره شده و به نوار غزه یا اردوگاه های کشورهای همسایه رانده شوند و... و... و...)، پاسخی درخور! داشته باشیم.
 
خلاصه 
 مجموعاً برای کشتار نیم میلیون فلسطینی و عرب [13] و آواره شدن 5 میلیون فلسطینی دیگر و تقریباً 1 میلیون نفر معلول جسمی بر جای مانده و 1 میلیون بازداشت و اسارت توسط صهیونیستها در مدت 64 سال اشغال فلسطین با حمایت «همه جانبه» برخی کشورها، پاسخی روشن داشته باشیم تا در صحرای محشر و جلوی پل صراط هنگام بازخواست از اینکه چرا به اسرائیل حمایت مالی رساندید، در حالی که علم داشتید؛ بیانش کنیم!
http://img4up.com/up2/44358194174768607584.png
اما قابل توجه است،
اگر دولت در مواجهه با شرکت های حامی صهیونیسم تعلل کند[14] ، اگر مجلس و قوه قضائیه اقدامات کافی در این مورد انجام ندهند، اگر منافع شخصی و گروهی یا مصالحی غیر علنی در مورد مذکور در میان باشد، اگر هنوز مطالبه عمومی برای لغو مجوز شرکت های حامی صهیونیسم در کشور به وجود نیامده، و اگرهای دیگری از این دست، هیچ کدام به نظر نمی رسد هنگام بازخواست از تکلیف شخصی و گروهی ما در خصوص اسرائیل، بهانه مناسب و محکمه پسندی باشد!
«ولا یکلّفُ اللهُ نفساً اِلّا وُسعها»
مراجع:

جمعه 91 مرداد 13 , ساعت 1:11 عصر
اگر دولت در مواجهه با شرکت های حامی صهیونیسم تعلل کند[14] ، اگر مجلس و قوه قضائیه اقدامات کافی در این مورد انجام ندهند، اگر منافع شخصی و گروهی یا مصالحی غیر علنی در مورد مذکور در میان باشد، اگر هنوز مطالبه عمومی برای لغو مجوز شرکت های حامی صهیونیسم در کشور به وجود نیامده، و اگرهای دیگری از این دست، هیچ کدام به نظر نمی رسد هنگام بازخواست از تکلیف شخصی و گروهی ما در خصوص اسرائیل، بهانه مناسب و محکمه پسندی باشد!

  «ولا یکلّفُ اللهُ نفساً اِلّا وُسعها»
لطفا این مطلب را برای دیگران هم ارسال کنید
....................................................................................................
سایت «اورشلیمِ ما» همراه برخی گروه ها و سایت های یهودی صهیونیست[1] در سال 2011 این خبر را خطاب به تمام دوستان اسرائیل منتشر کرده است[2]  : 

These pro Israel companies…We MUST support them! 


این خبر می گوید  :
PLEASE GIVE THESE COMPANIES YOUR SUPPORT JUST AS THEY SUPPORT ISRAEL
لطفاً از این  شرکت ها حمایت کنید فقط به این دلیل که آنها از اسرائیل حمایت (مالی) می کنند. 
اورشلیم در خواست می کند: « لطفاً این لیست مهم را برای هر کس که فکر می کنید لیاقت دارد ارسال کنید»؛ و می افزاید این شرکت ها از اسرائیل حمایت مالی دارند و ممکن است در لیست بایکوت کشورهای عربی یافت شوند.
در ادامه نام هجده شرکت حمایت کننده کلان مالی را به عنوان لیست اول ارائه می دهد.
خوب است نگاهی در این لیست بیندازیم و اسامی آشنا را بیابیم که چگونه مورد تقدیر صهیونیست ها قرار گرفته اند.
برای نمونه، سطح و سابقه حمایت مالی و سرمایه گذاری کوکاکولا (Coca-Cola  ) و پپسی (PEPSI  )را در شماره 6 لیست ببینیم و تقدیر ویژه از کوکاکولا در سال 1997 را بخاطر 30 سال پافشاری بر حمایت مالی از اسرائیل بخوانیم .
http://1.uped.comze.com/images/430ad64df3de.png
یا حمایت کلان شرکت نستله (Nestle) از اسرائیل را در شماره 10 لیست بخوانیم؛ ، تا آنجا که در 1998 نماینده این شرکت جایزه جوبلی اسرائیل(Jubilee Award) را از دستان با کفایت نتانیاهو نخست وزیر وقت دریافت نمود_ این جایزه بالاترین سطح ستایش اسرائیل از حامیان خود تاکنون بوده است_؛ و تازه پس از آن بود که میلیونها دلار سرمایه گذاری مضاعف نستله در اسرائیل برای تأسیس مراکز تحقیقاتی انجام گرفت.
http://1.uped.comze.com/images/a9542c773018.jpg
خوب است خدمات ارزنده و عجیب شرکت IBM را در شماره 12 بخوانیم که یک سال پس از اعلام موجودیت اسرائیل، در 1949 آغاز به کار کرد و اولین شرکت بزرگ آمریکایی بود که سرمایه گذاری در اسرائیل را شروع کرد. این، یکی از سه شرکت آمریکایی است که در سال 2001 در مراسم ویژه ای توسط آریل شارون تقدیر شد و پاداش هایی همچون Ambassador’s Award را بواسطه حمایت مالی و انتقال تکنولوژی به اسرائیل دریافت نمود.
جالب است سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری شرکت Nokia در اسرائیل را در شماره 15 لیست بخوانیم و از پروژه های سر شاخه های نوکیا برای اسرائیل کسب اطلاع نماییم.
http://1.uped.comze.com/images/48e9aee4ffe4.jpg
یا حمایت ها و همکاری های ویژه شرکت والت دیسنی(Walt Disney)، کاترپیلار (CATERPILLAR) و تیمبرلند(TIMBERLAND) را بخوانیم...
اما اگر روزی روزگاری،
خواستیم از محصولات اصلی و جانبی نستله استفاده کنیم و مثلاً نسکافه داغ نوش جان کنیم، در حالی که می توانستیم به جایش از کافی میکس مشابه ایرانی یا ترک یا مالزیایی غیر وابسته به این شرکت استفاده کنیم،
http://vkrt.comuv.com/photos/a571fe98a2ba.png

یا اگر بر خلاف توصیه پزشکان، این نوشابه کوفتی را رها نکردیم و خواستیم کوکاکولا یا پپسی و یا یکی از نوشابه های گازدار تحت لیسانس این دو شرکت را مصرف کنیم (که حاوی طعم دهنده انحصاری «کولا» و مثل آن هستند که از این دو شرکت خریداری و افزوده می شود)؛ در حالی که می توانستیم بجای نوشابه از آب میوه و دوغ و دلستر غیر وابسته به این دو شرکت استفاده کنیم،
http://1.uped.comze.com/images/606bdb6f1fa7.png
اگر خواستیم گوشی خوب و جدید «نوکیا» برای خودمان بخریم در حالی که می توانستیم مشابهش را از «سونی اریکسون» و «سامسونگ» تهیه کنیم،
http://1.uped.comze.com/images/ab8dff7441ed.gif
اگر خواستیم از پوشاک چشم نواز TIMBERLAND یا سیستم های کامپیوتری IBM و محصولات دیگر شرکت های صهیونیستی استفاده کنیم در حالی که جایگزینی برای آنها  وجود داشته است؛
بهتر است پیش از آن،
برای توضیح به مادر این کودک آواره در نوار غزه که مدت زیادی از داغدار شدنش نگذشته، پاسخی در ذهن خود داشته باشیم!

http://1.uped.comze.com/images/392ea4ca76ad.jpg

سه شنبه 91 مرداد 10 , ساعت 5:38 عصر

لوازم برقی

بارها و بارها در تلویزیون می بینیم که میگویند لوازم برقی در حالت آماده بکار هم چند درصد برق مصرف میکنند و بهتر است از برق جدا شوند و حتی خانواده ها را تشویق میکنند که چراغ خواب های کوچک یک وات را هم خاموش کنند و با هدفمند شدن یارانه ها قیمت برق هم به اندازه قابل توجهی بالا رفته و تصاعدی محاسبه میگردد.

اما من هر روز در مسیرم می بینم که چراغهای پر مصرف آزاد راه خلیج فارس و برج نورها بطور شبانه روزی روشن هستند.

میدانید این برج نور ها که زیر آفتاب سوزان میدرخشند چند برابر یک خانواده برق مصرف میکنند؟

چرا مسئولین امر به این مورد بی توجهند؟ چرا عدالت را اینگونه نگاه میکنند؟ مگر این برق بیت المال نیست؟

آیا فرهنگ سازی مصرف با این اخلاق ممکن است؟؟؟؟؟


یکشنبه 91 مرداد 8 , ساعت 12:19 صبح

دزد

اگر فیلم های پلیسی یگر کشور ها را نگاه کنیم مثل هشدار برای کبری 11 و یا هر فیلم پلیسی دیگر ، طوری طراحی شده که همه دوست دارند در عملیات ها پلیس موفق شود و دزد ها دست از پا درازتر روانه زندان شوند. ولی فیلم های ما همه بگونه ای طراحی میشوند که بیننده دوست دارد دزد موفق شود پلیس دست از پا درازتر به مقر خود باز گردد.

نمونه این فیلمها سریال افعی بود که قهرمان فیلم قاچاقچیان بودند و وقتی نزدیک بود به دام پلیس بیفتند دلمان هری میریخت و وقتی فرار میکردند چقدر خوشحال میشدیم.

امسال هم که دیگر در سریال های ماه رمضان خبری از روح و اجنه نیست دوباره باید دلمان شور بزند که نکند بچه دزدان به دام پلیس بیفتند و از نظر روانشناسی دوست داریم در دزدی موفق شوند و از نگهبان و پلیس احساس تنفر به ما دست میدهد.

البته همانگونه که در فیلم می بینیم دزدان کلا آدم های با حالی هستند و وقتی تلویزیون جمع آنها را نشان میدهد میبینیم که چه ادمهای بذله گو و با مرامی هستند و از حرکات و تکیه کلامشان خوشمان می آید.

آیا ما نمیتوانیم سریالها را طوری طراحی کنیم که چهره خبیس انگل های اجتماع به نمایش گذاشته شود و از پلیس چهره خدمتگذار بسازیم؟  نمیشود؟ پس چرا خارجی ها میتوانند؟


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ