سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی احمق، چونان درخت آتش است که [خودرا می سوزاند و] پاره ای از آن، پاره دیگری را می خورد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 91 فروردین 13 , ساعت 4:37 عصر
دانیال نبی
یکی از زیارتگاه های جنوب کشور  مرقد دانیال نبی در شهر شوش است . شوش  شهری است که مقبره دانیال نبی(ع) به آن جلوه مذهبی داده است و در ساحل شرقی رود کرخه قرار دارد . این شهر از آغاز جنگ تا پایان عملیات فتح المبین خالی از سنکه بود زیرا با حضور دشمن در ساحل غربی کرخه ، در آن امکان زندگی نبود . در آستانه عملیات فتح المبین ، شوش به مقر فرماندهی بسیاری از یگانها تبدیل شده بود.
دانیال
حضرت دانیال نبی (ع) از پیامبران بزرگ بنی اسرائیل بوده است و نسب او به یهودا پسر حضرت یعقوب میرسد. در تورات نیز بخشی بنام کتاب دانیال (ع) آمده است . دانیال نبی (ع) در عصر کوروش و داریوش ، پادشاهان هخامنشی میزیسته است از تولد او بیش از 2500 سال میگذرد . حضرت در سن 12 سالگی بهمراه گروهی از یهودیان اورشلیم توسط بخت النصر اسیر و به بابل برده شد و پس از فتح بابل توسط کورش در سال 539 قبل از میلاد نیز بهمراه بنی اسرائیل آزاد شد .  و به سبب حکمت و دانش تعبیر خواب در دربار کوروش و داریوش مقرب شد و در سن 85 سالگی در این منطقه به رحمت ایزدی پیوست.
دانیال    دانیال
در خصوص کشف جسد مطهر حضرت ، آورده اند بعد از فتح شوش توسط سپاه اسلام بدست ابو موسی اشعری در شهر اتاقکی دیدند که مهر و موم حکومتی بر آن نهاده بودند ، ابو موسی از مردم خواست  تا درب آن اتاق را باز کنند، مردم گفتند چیزی که بدرد شما بخورد در آن نیست . اما به دستور ابو موسی درب گشوده شد .  در آن اتاق تابوتی دیدند از شیشه که جسد چیر مردی در آن نگهداری میشود. از مردم حال این پیر مرد را پرسیدند و گفتند این جسد دانیال (ع) است و هر گاه ما احتیاج به باران داشته باشیم جسد را بیرون می آوریم و با او به درگاه خدا دعا میکنیم فی الحال باران می بارد ابو موسی به حکومت وقت عمر نامه نوشت و از او در خصوص نحوه برخورد با پیکر این مرد بزرگوار و نورانی که به پیغمبر باران نیز معروف بود سوال کرد.  عمر از شناسایی حضرت دانیال (ع) عاجز ماند و خبر به امیرالمومنین علی (ع) رسید و حضرت فرمود: جسد را طبق موازین اسلام غسل و کفن نمایند و در پایین همان محل ، زیر نهر آب دفن نمایند و حدیثی نیز میفرماید که :   هرکس برادرم دانیال را زیارت کند همانا مرا زیارت کرده است . در کتاب بحارالانوار آمده است که چهار تن از پیامبران الهی در رکاب حضرت امام زمان (عج) ظهور میفرمایند که یکی از آنها حضرت دانیال نبی (ع) است.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ