سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشنده باش نه با تبذیر و اندازه نگهدار و بر خود سخت مگیر . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 90 تیر 5 , ساعت 10:47 عصر

 ب

نزدیک دهه فجر انقلاب اسلامی سال 1365 بود عباس هنوز مجروح بود و بهبودی کامل نیافته بود قبلا چند بار تیر و ترکش به بدنش اصابت کرده و ماه ها زمین گیرش کرده بود ولی این بار فرق میکرد . یک ترکش کوچک نارنجک به اندازه نصف گندم از بالای پیشانی وارد مغز شده بود و قابل جراحی نبود چون به گفته دکتر ترکش از بین 12 عصب گذشته و تحریک هر کدام نقصی را برای بدن به دنبال داشت خلاصه ضعف عمومی بدن داشت کم کم خوب میشد . عملیات کربلای 5 شروع شده بود و ما هر طوری بود برنامه ریزی میکردیم که عباس متوجه نشود زیرا او در بستر بیماری فقط مطالعه میکرد و می خوابید و ما طوری تنظیم کرده بودیم که موقع اخبار و .... او خواب باشد چون او در تمام عملیات ها و با هر شرایطی شرکت می کرد .

  

  ص

من خطاط بودم و کارهای تبلیغات اعزام را انجام میدادم و قول گرفته بودم بعد از اعزام با چند نفر از دوستان به رزمندگان بپیوندیم . روزهای آخر اعزام بود که صحنه ای مرا روی زمین میخ کوب کرد . روبروی سپاه داشتیم کارهای تبلیغات را سرو سامان میدادیم که دیدم عباس با قدم های سریع دارد به سپاه نزدیک میشود .به طرف او دویدم و گفتم عباس کجا میروی ؟ گفت : چند روز است عملیات شروع شده و ما متوجه نشدیم بچه ها همه رفته اند و فقط من مانده ام . هیچی دیگه تمام رشته هامون پنبه شد و عباس با همان حال مجروح و بدن لاغر اعزام گرفت و فردا صبح طی مراسمی با یکی از دوستانش سوار اتوبوس شدند و مردم هم که مثل همیشه با گلاب و گل و شیرینی و ..... بدرقه و اعزام انجام شد .

البته ماهم قرار بود هفته دیگر برویم و کم کم داشتیم آماده می شدیم ولی برنامه هامون بهم خورده بود . آخر ما سه برادر و یک پدر قرار بود مثل همیشه یکی یکی اعزام شویم ولی عباس همیشه جرزنی میکرد و با نوبت کاری نداشت . حدود 10 روز گذشت و داشتیم آماده اعزام می شدیم که مسئولمان که آدم فوق العاده خوش قولی بود زد زیر تمام قول هاش و گفت الان شرایط فرق کرده نباید بروید . نمیدانم چرا من که همیشه نگران حال برادرم بودم این بار اصلا شک نکردم و به هر کسی هم جریان را میگفتم حق را به او میداد و مرا ناراحت میکرد .

 شب بعد از نماز مغرب و عشا از مسجد به خانه برگشتیم و دیدم چند نفر از محلی ها مواظب من هستند و پشت سر ما راه افتادند و تا دم در خانه آمدند . من وارد شدم و چند لحظه بعد آنها هم در زدند و وارد شدند . من با تعجب به آنها نگاه میکردم و تا خواستم به مادرم نگاه کنم و بگویم رفتار اینها عادی نیست  دیدم مادرم روبروی آنها خشکش زده و یک دفعه فریاد زد عباس ، عباس .

رفتم به طرفش که بگویم چکار میکنی که دیدم من از مرحله پرتم و آنها شروع کردند به دلداری دادن و خانه هرلحظه شلوغ و شلوغ تر میشد و جمعیت به حیاط خانه را هم پرکرد آخر عباس خیلی دوست داشتنی بود و همه محل به او علاقه داشتند و موقعیت خاصی بین بچه های بسیج داشت .

اینجا نگران بودیم که ماجرا را چگونه به خواهر بزرگم بگوییم . من و برادرم پیاده بطرف منزل خواهرم راه افتادیم و تا آنجا نقشه میکشیدیم که چگونه سر حرف را باز کنیم . به خانه خواهرم رسیدیم و درب زدیم و وارد خانه که شدیم خواهرام با دیدن ما زد زیر گریه و گفت عباس چی شده؟ و چیزی نتوانستیم بگوییم . فورا حاضر شدند و به طرف خانه مان حرکت کردیم . وقتی سر کوچه رسیدیم دیدیم بچه های بسیج نصف کوچه را ریسه بسته اند و هر کسی روی در و دیوار و درخت مشغول کاری است .

تا صبح بیدار بودیم و مراسم دعا و سینه زنی برقرار بود فردا هم همینطور تا غروب که شهدا را به سرد خانه انتقال دادند و باید می رفتیم برای وداع . ولی از بخت بد برق شهر قطع شده بود و ما جلوی سپاه وضعیت بسیار سختی را میگذراندیم و دنبال چراغ پیک نیکی میگشتیم و آنها میگفتند امکان ندارد و باید صبر کنید تا برق بیاید .

شب  و روز را قاطی کرده بودیم و نمیدانم چه وقت بود که بالاخره به طرف سردخانه رفتیم و درب را باز کردند داخل شدیم عباس تقریبا وسط سردخانه روی یک برانکارد بود و بقیه شهدا که وضع بدتری داشتند داخل قفسه های سردخانه بودند . قیافه عباس بسیار عادی بود و خیلی راحت خوابیده بود و فقط زیر چشمانش کبود بود و دستش هم یک ترکش کوچک خورده بود و سینه اش خون آلود بود.

همه هجوم آورده بودند و شهید را می بوسیدند . من حواسم به مادرم بود که داشت از حال میرفت و در میان هیاهو افراد فقط نگاه میکرد و گیج می خورد . یک دفعه صدای خواهر کوچکم توجهم را جلب کرد که دائما فریاد میزد چی شده؟  چرا مثل نی نی کوچولوها قنداقش کردن؟ از جا پریدم مادرم را به برادرم سپردم و خواهرم را بغل کرده و به بیرون بردم ولی او همچنان داد میزد و می پرسید چرا مثل نی نی کوچولوها قنداقش کردن؟  و من مانده بودم که خواهرم را ساکت کنم یا به آخرین وداع برسم که یک نفر که اصلا نمیدانم کی بود بچه را از بغلم گرفت و دوباره به داخل دویدم و چند لحظه بعد همه را به بیرون هدایت کردند و به خانه برگرداندند و باز هم جمعیت و عزاداری و....

فردا صبح جلوی سپاه جمع شدیم تشییع پنج شهید از جمله حاج یدالله کلهر هم بود و مداحی و نوحه سرایی و گروه موزیک و جمعیت انبوه . مثل مراسم قبلی که شرکت می کردیم شهدا روی دست مردم پرواز میکردند و مردم نوحه سرایی و سینه زنی میکردند . مغازه دارها کرکره مغازه ها را پایین می کشیدند و چند نفر از پاسداران پشت سر جمعیت کرکره ها را بالا میداند.

به میدان امامزاده رسیدیم جمعیت متمرکز شد . شهدا را روی زمین گذاشتند و مرحوم حاج آقا ثمری امام جمعه شهریار و مسئولین شهر و مردم بر شهدا نماز خواندند امام جمعه سخنرانی کوتاهی داشت و شهدا را سوار بر آمبولانس ها کرده هر کدام به سمتی رفتند و من از میان جمعیت خودم را به آمبولانس حامل برادرم رساندم ولی جا نداشت . تا بخودم بجنبم دامادمان از داخل آمبولانس سوییچ را بیرون انداخت و داد زد علی ماشین رو بیار و آمبولانس حرکت کرد. من هم که در رانندگی چندان مهارت نداشتم مثل اسب رم کرده دنبال ماشین میگشتم و نگران بودم از مراسم جا بمانم که بطور باور نکردنی پیکان آلبالویی رنگ کنار خیابان توجهم را جلب کرد . فوری سوار شدم و با سرعتی که اصلا دقت نداشتم خود را به محل رساندم .

شهید روی دست مردم به داخل خانه برده شد و چند لحظه بعد به طرف امامزاده عبدالله حرکت کردیم . مراسم تدفین انجام شد و مردم ما را به خانه آوردند و تا چهلم شهید همچنان مردم و دوستان و آشنایان می آمدند و میرفتند .و.......

بد نیست خطره کوتاهی هم اضافه کنم که چند سال بعد که راه کربلا باز شد و اولین زوار عازم شدند پدر و مادرم هم راهی شدند و یک روز قبل انبوه مردم به خانه می آمدند و التماس دعا داشتند و پول میداند برای حرم امام حسین (ع) . مادرم گفته بود موقع برگشتن از کربلا می خواهم اول به زیارت فرزند شهیدم بروم و من و برادرم یک روز قبل از برگشتن آنها پارچه و گلاب و گل و عکس تازه و .... برداشتیم و به امامزاده رفتیم تا مزار را آماده و تمیز کنیم ولی متاسفانه دیدیم که  معتادان ولگرد قطعاتی از از تابلو را کنده و برده اند و مزار شهید ظاهر نامطلوبی پیدا کرده و اگر پدر و مادرم صحنه را می دیدند بسیار ناراحت میشدند .

سریع به محل مراجعه کرده و جوشکار را آوردیم و تابلو را اندازه گرفت و در یک طرح ضربتی مزار را درست کردیم و در آخرین لحظات مراجعه پدر و مادرم کار ها تمام شد.

 


شنبه 90 تیر 4 , ساعت 8:55 عصر

هفتم تیر سالروز شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش گرامی باد

بهشتی


شنبه 90 تیر 4 , ساعت 12:0 صبح

ر

ششم دی سال 1360  موهبت الهی شامل حال امت اسلامی شد تا جامعه ما از نعمت وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای بی بهره نماند و وقتی در حادثه 7 تیر 72 یار رهبر پرپر شدند این یار حضرت امام در کنارش باقی ماند تا پس از او بار سنگین هدایت امت را بدوش بکشد.

 


یکشنبه 90 خرداد 22 , ساعت 11:35 عصر

همکار گرامی حاج محسن ارغوانی زیارت مرقد مطهر پیامبر اکرم (ص) و بیت عتیق الهی گوارای وجودتان باد

ق


شنبه 90 خرداد 21 , ساعت 11:18 عصر

همکار گرامی ، برادر ارجمند حاج آقا سلطانی شهد شیرین زیارت خانه خدا گوارای وجودتان باد

س

حجکم مقبول و سعیکم مشکور


پنج شنبه 90 خرداد 19 , ساعت 11:58 عصر

با سلام از کلیه برادران و خواهران دعوت بعمل می آید با ارسال خاطرات خود در جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس که از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستانهای جنوب غرب استان تهران برگزار میگردد شرکت نمایند.

خاطره


شنبه 90 خرداد 14 , ساعت 10:48 عصر

ر

صبح روز 14 خرداد 186 دستگاه اتوبوس زائران مشتاق زیارت حرم امام خمینی (ره) را از شهرستان شهریار به حرم مطهر حضرت امام انتقال دادند و برادران کانون فرهنگی این افتخار را داشتند که پذیرایی از زائرین را انجام دهند .

ئ

 ن

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان

رسانه‌های جهان سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در بیست و دومین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) را به طور گسترده‌ای انعکاس دادند.

به گزارش فارس، در بیست و دومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی(ره) حضور یافتند و در سخنرانی خود، سخنانی مهم درباره تحولات منطقه ایراد کردند. 

رهبر انقلاب در خصوص فلسطین اعلام کردند: می‌خواستند فلسطین را از نقشه جهان حذف کنند. اشتباه کردند. فلسطین باقی خواهد ماند. از بین نمی‌رود. تجزیه نمی‌شود و قطعا به آغوش اسلام و مردمش بازخواهد گشت. 

خبرگزاری فرانسه در بخش عربی خود با این تیتر که «فلسطین، مُلک همه فلسطینی‌هاست» به انتشار بخش‌هایی از سخنان رهبر پرداخت و اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در بیست و دومین سالروز موسس جمهوری اسلامی اعلام کرد که «کل فلسطین ملک فلسطینی‌هاست و قابل تجزیه نیست». 

خبرگزاری فرانسه به نقل از ایشان با بیان اینکه «راه حل آمریکایی برای فلسطین موفق نخواهد بود» افزود که «ایران هر ایده‌ای که بر اساس تقسیم فلسطین باشد، رد می‌کند». 

خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس در بخش عربی خود با تیتر «خامنه‌ای معتقد است انقلاب لیبی، یمن و بحرین به پیروزی خواهد رسید» این خبر را پوشش داد. 

این خبرگزاری سخنان رهبری درباره انقلاب‌های منطقه را در صدر خبر خود قرار داد و به موضوعاتی مانند سیاست آمریکا و غرب در منطقه، مظلوم واقع شدن مردم بحرین، دخالت عربستان سعودی در بحرین با چراغ سبز آمریکا، حمایت ایران از حرکت‌های مردمی اسلامی ضد آمریکایی، بیداری اسلامی در منطقه و انقلاب مصر در این سخنرانی اشاره کرد و بیانات رهبر را کاملا بازتاب داد. 

یونایتد پرس در نهایت به موضوع فلسطین در سخنان ایشان اشاره کرد و نوشت که رهبری ایران خواستار اجرای همه‌پرسی در فلسطین برای تعیین سرنوشت آنان شد. 

پایگاه خبری الوفد مصر با نقل این خبر نیز موضوع فلسطین را تیتر خبر خود کرد و به نقل از رهبری انقلاب اسلامی تصریح کرد که سراسر فلسطین متعلق به مردم فلسطین است و قابل تقسیم نیست. 

پایگاه خبری لبنان الان نیز مسئله فلسطین را برای بازتاب این خبر انتخاب کرد و با اشاره به راهکار پیشنهادی ایران برای حل مسئله فلسطین به نقل از رهبری اعلام کرد که باید برای حل این موضوع همه‌پرسی برای مردم فلسطین برگزار شود تا خود تصمیم بگیرند. 

پایگاه خبری المنار لبنان با این تیتر که «انقلاب‌های جاری به پیروزی می‌رسند» به آن بخش از سخنان رهبری که درباره انقلاب‌های منطقه بود ابتدا اشاره کرد و نوشت که اتفاقات و انقلاب‌هایی که رخ داده است، تاریخ‌ساز است. 

پایگاه خبری فرانس‌24 در قسمت عربی خود نیز موضوع فلسطین را تیتر خبر خود درباره سخنان رهبری در سالروز رحلت امام خمینی قرار داد و به نقل از ایشان نوشت که «فلسطین ملک همه مردم فلسطین است». 

خبرگزاری انگلیسی رویترز در بازتاب فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی به نقل از ایشان نوشت ایران از تمام قیام‌های اسلامی به جز آنهایی که با حمایت واشنگتن باشند حمایت می‌کند. 

این خبرگزاری غربی به جمعیت عظیمی که برای گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) در مرقد مطهر تجمع کرده‌اند اشاره کرد و نوشت آیت الله خامنه‌ای اعلام کرد رهبر انقلاب اسلامی [امام خمینی (ره)] این وقایع در خاورمیانه را پیش کرده بود. 

رویترز به نقل از رهبر معظم انقلاب افزود: موضع ما روشن است هر جا که حرکتی اسلامی، مردمی و ضد آمریکایی باشد ما از آن حمایت می‌کنیم. 

خبرگزاری فرانسه نیز در بازتاب سخنان ایشان نوشت: آیت  ‎الله خامنه‌ای از کشور تجزیه نشده فلسطین که متعلق به تمام فلسطینیان است حمایت کرد. 

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: فلسطین باقی خواهد ماند. از بین نمی رود، تجزیه نمی شود و قطعاً به آغوش اسلام و مردمش بازخواهد گشت. 

خبرگزاری فرانسه در ادامه با اشاره به حضور صدها هزار نفری مردم در مرقد مطهر امام خمینی(ره) به نقل از رهبر انقلاب اسلامی نوشت: راه  ‎حل آمریکایی موفق نخواهد بود. راه  ‎حل این است که مردم فلسطین باید در یک همه‌پرسی شرکت کنند و به هر حکومتی که رأی می‌دهند باید قدرت را در دست بگیرد. 

در این میان خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس که به طور معمول حضور مردم در مراسم‌های این  ‎چینی را کمتر از میزان واقعی اعلام می‌کند این بار به جمعیت گسترده مردم در مراسم سالگرد امام راحل اذعان کرد و نوشت: ایرانیان در روز شنبه بیست و دومین سالگرد درگذشت بنیانگذار انقلاب اسلامی آیت  ‎الله خمینی را گرامی داشتند. 

شبکه الجزیره انگلیسی با بازتاب مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به حضور هزاران هزار نفری تصریح کرد: بسیاری از مردم از شهر‌های جنوبی کشور از جمله بوشهر مسافت طولانی را برای حضور در مراسم طی کرده‌اند. 

شبکه تلویزیونی الجزیره با پخش تصاویری از حضور انبوه مردم و بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری در این مراسم اعلام کرد انقلاب اسلامی ایران با هدایت و رهبری آیت‌الله خمینی به دوران حکومت پادشاهی این کشور پایان داد. 

خبرگزاری دولتی آلمان در گزارشی از برگزاری مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اعلام کرد ده‌ها هزار نفر به همراه مقامات ارشد سیاسی و نظامی از جمله "آیت‌الله خامنه‌ای " رهبر و "محمود احمدی‌نژاد " رئیس جمهور ایران در این مراسم گردهم آمدند. 


چهارشنبه 90 خرداد 4 , ساعت 11:49 عصر

 

برادر ابراهیمی شهد شیرین زیارت مرقد مطهر اباعبدالله الحسین ، کربلای معلی گوارای وجودتان باد

ی


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ