سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که میان خود و خدا را به صلاح دارد ، خدا میان او و مردم را به صلاح آرد ، و آن که کار آخرت خود درست کند ، خدا کار دنیاى او را سامان دهد ، و آن که او را از خود بر خویشتن واعظى است ، خدا را بر او حافظى است . [نهج البلاغه]
 
شنبه 92 خرداد 18 , ساعت 2:28 صبح

شوق و اشتیاق شهید عباس افشار برای اعزام به جبهه

تهران- شوق و اشتیاق نوجوانان و جوانان در طول هشت سال دفاع مقدس برای اعزام به جبهه وصف ناپذیر است و آنان تلاش می کردند برای همراهی رزمندگان از طریق مختلف خود را به جبهه برسانند.

شهید عباس افشار هر چند در کسب علم و دانش سراز پا نمی شناخت و در مدرسه دانش آموز ممتازی محسوب می شد اما به هر شکلی بود خود را به جبهه رساند تا رزمندگان را یاری رساند.

اشتیاق به تحصیل و درس و مشق برای عباس به اندازه ای بود که در طول دوران ابتدایی و راهنمایی، شاگرد ممتاز مدرسه بود. بعد از پایان دوران راهنمایی و در تابستان برای آمادگی دروس طلبگی در مسجد جامع شهریار پای درس امام جمعه فقید این شهر نشست.

وی فعالیت های گسترده ای را در بسیج و انجمن اسلامی و مسجد محل داشت و بسیاری از نوجوانان را نیز جذب برنامه های ورزشی، درسی و مذهبی کرد.

او با آغاز سال تحصیلی در دبیرستان به همراه چند تن از دوستانش به حوزه علمیه حاج ابوالفتح تهران راه پیدا کرد. عباس و دوستانش با روحیه فراوان در حوزه درس خواندند.

به گفته یکی از دوستان این شهید، آنها چند بار دسته جمعی به جبهه رفتند و سپس دروس خود را در شهر مقدس قم ادامه دادند.

با وجودی که عباس در عملیات عاشورای 3 و عملیات والفجر 8 مجروح شد اما پس از اطلاع از شروع عملیات کربلای 5 با تنی مجروح خود را به شلمچه رساند و در تاریخ دوم بهمن ماه سال 65 در جریان همین عملیات به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت نامه این شهید والا مقام آمده است: بار خدایا دوبار لذت شهادت را بر من چشاندی ولی از شهادت محرومم ساختی.

در آن لحظه که تنها و مجروح در شب تاریک روی زمین افتاده بودم آنچنان آرامشی به من دست داده بود که هیچ گاه اینقدر راضی نبوده ام اصلا دلم نمی خواست به این دنیا برگردم.

خدای را سپاس می گویم که مرا در مسیری قرار داد که سرانجامش به شهادتم انجامید و امت ما را به رهبری امام امت، سرافرازی بخشید.

آنچه مرا بدین کار ترغیب نموده ، ندای هل من ناصرحسین زمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی بوده است.

اجتمام(2)**1880 * 1569

 

انتهای پیام /*



لیست کل یادداشت های این وبلاگ