سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ به داوود علیه السلام وحی کرد :«ای داوود ! به من شادمان باش و از یادم لذّت ببر و با مناجات من متنعّم شو که به زودی، خانه را از فاسقانْ خواهم پرداخت ولعنت خود را بر ظالمان قرار خواهم داد» . [امام صادق علیه السلام]
 
یکشنبه 91 مرداد 8 , ساعت 12:19 صبح

دزد

اگر فیلم های پلیسی یگر کشور ها را نگاه کنیم مثل هشدار برای کبری 11 و یا هر فیلم پلیسی دیگر ، طوری طراحی شده که همه دوست دارند در عملیات ها پلیس موفق شود و دزد ها دست از پا درازتر روانه زندان شوند. ولی فیلم های ما همه بگونه ای طراحی میشوند که بیننده دوست دارد دزد موفق شود پلیس دست از پا درازتر به مقر خود باز گردد.

نمونه این فیلمها سریال افعی بود که قهرمان فیلم قاچاقچیان بودند و وقتی نزدیک بود به دام پلیس بیفتند دلمان هری میریخت و وقتی فرار میکردند چقدر خوشحال میشدیم.

امسال هم که دیگر در سریال های ماه رمضان خبری از روح و اجنه نیست دوباره باید دلمان شور بزند که نکند بچه دزدان به دام پلیس بیفتند و از نظر روانشناسی دوست داریم در دزدی موفق شوند و از نگهبان و پلیس احساس تنفر به ما دست میدهد.

البته همانگونه که در فیلم می بینیم دزدان کلا آدم های با حالی هستند و وقتی تلویزیون جمع آنها را نشان میدهد میبینیم که چه ادمهای بذله گو و با مرامی هستند و از حرکات و تکیه کلامشان خوشمان می آید.

آیا ما نمیتوانیم سریالها را طوری طراحی کنیم که چهره خبیس انگل های اجتماع به نمایش گذاشته شود و از پلیس چهره خدمتگذار بسازیم؟  نمیشود؟ پس چرا خارجی ها میتوانند؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ